10.12.2005 02:21 GMT-5 (-13.1632614136,-72.5456771851)

Weather UndergroundOptional trail*

Herätykset vain aikaistuvat. Kolmannelle vaelluspäivälle piti lähteä jo kuudelta, mikä tiesi herätystä viideltä. Aikaisen lähdön ansiosta pääsimme näkemään hienoja maisemia, jotka aamulla nouseva sumu peitti pian alleen. Sumun lisäksi saimme hieman sadetta, eli pääsimme kokeilemaan sadeasujen toimintaa. Goret pitivät pintansa ja hengittivät hyvin. Ei käynyt kateeksi muoviponchoissa perässä kompastelevia matkalaisia.

Päivän aikana kiipesimme kahden solan läpi, kävimme korkeimmillaan 4200 metrissä, näimme useita raunioita ja saavuimme iltapäivällä viiden teelle leiripaikkaan. Oppaamme Mario näytti meille yhden salaisen raunion ja johdatti meitä vaihtoehtoista - myös salaista - reittiä pitkin viidakon ja niittyjen, joissa näimme jo vilauksen Macchu Picchusta sekä paljon kasveja ja eläimiä, joihin emme olisi normaalilla reitillä törmänneet.

Leiripaikan viereisessä hostellissa oli mahdollisuus lämpimään suihkuun, joskin lämmintä vettä sai vain liruttamalla vettä tipoittain.

Illallisen jälkeen kävimme hostellin baarissa juomassa oluet, joita varten piti ostaa samanlainen lippu kuin suihkuunkin.